Recensies van NVDB

Monday, June 26, 2006

Gemeenteavond december 2005

Mini-optreden gemeenteavond Groningen Noord 23 december

Na afloop van een cursus gegeven door de Gemeente Opbouwwergroep in opdracht van de kerkenraad van de gemeente werd er een slotavond gehouden in de Noorderkerk aan de akkerstr in de stad Groningen.
Nadat we gezellig hadden ontbeten werden er psalmen en geestelijke liederen gezongen uit opwekking. 'Good oldies' zoals Glorie aan God en het lied met het verhaal van de arend die met zijn vleugels zijn jongen bedekt mochten natuurlijk niet ontbreken. Niet Van Dat Benauwde zong op het podium vier christelijke liederen tussen deze hymnes door. Steeds 1 liedje en dan zong de gemeente weer.

We zongen 'Why me lord', we zongen 'the old rugged cross', 'the old ship of Sion' en we zongen 'the easter song'. Dat paasliedje zongen we 1 dag voor eerste kerstdag! Mensen konden t guitje dat ik erover maakte wel waarderen geloof ik.

Op zich zouden we dat nog een keer kunnen doen, zo de gemeentezang kunnen opluisteren! De mensen waren blij verrast! Acappella muziek in de kerk is niet nieuw maar wel in deze vorm. Ik vond het zelf lastig zingen omdat de akoestiek van de kerk niet is gebouwd op zangers vooraan in de kerk. We moesten echt ons best doen de mensen te bereiken met de tekst. Op zichzelf is dit wel gelukt denk ik, maar de kerk is echt gebouwd op dat schone Bach-orgel dat er staat.

(meer info: kijk eens op www.gvgroningen.nl en klik door naar orgel en dan noord)

Na afloop briefjes hebben allen , bij een praatje, briefjes uitgedeeld met onze gegevens. Ik hoop en verwacht door deze naamsbekendheid meerop te treden. Nu moet ik zeggen. Optreden is ook mijn ding. De anderen neigen nog meer naar repertoireuitbreiding. hendrik is bv nu weer bezig met een liedje van the eurytmics (UK) "I saved The world today" te arrangeren.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home